Τρίτη 24 Μαΐου 2016

το μενού του φασισμού


Γιώργος Φαρσακίδης - Μακρόνησος


Το μενού του φασισμού είναι λιτό: προπαγάνδα. Σερβίρει ψέματα χωρίς καμιά φαντασία κι όποιος τα δοκιμάσει, δηλητηριάζεται με μίσος, αμορφωσιά και βλακεία. 
Κι αν τα χωνέψει, γίνεται συνένοχος. Στην εξόντωση, όχι μόνο των άλλων, αλλά και του ίδιου του εαυτού του! Γιατί ο φασισμός είναι ικανός να γεννά μόνο εχθρούς...

το μενού της εξορίας

"Εκλεκτά μεζεδάκια τάισε τους καλεσμένους του σε εκδρομή που διοργάνωσε στη... Μακρόνησο το αθηναϊκό βιβλιοπωλείο Free Thinking Zone. Το πακέτο με το φαγητό - που ετοίμασε γνωστό ξενοδοχείο της Κηφισιάς - όμως, συνοδευόταν από κάρτα υπό τον τίτλο «Μενού εξορίστου». Κι αυτό έπρεπε να περιλαμβάνει - κατά τη γνώμη του βιβλιοπωλείου - κρέας, ψάρι και μαρμελάδα. Όλα αυτά έγιναν στο νησί των βασανιστηρίων, στην μαρτυρική Μακρόνησο. Οι αντιδράσεις παραπάνω από σφοδρές. Οργισμένες."

"Όσον αφορά "το μενού της εξορίας", όπως προκύπτει από παλαιότερη έρευνα του Ιού της Ελευθεροτυπίας, πρόκειται για το μενού που παρουσίαζε η Χούντα στα ΜΜΕ, ως πρόγραμμα συσσιτίου των κρατούμενων στη Γυάρο."



ακούστε τα τραγούδια εδώ



«Σήμερα χύσανε μου το φως μου. Είμαι καλά!
 Είμαι καλά! Χτες κόψανε τα νύχια μου.
Τρόμοι μου πήραν τη μιλιά μου. Είμαι καλά!
Σεισμοί γκρεμίσανε τα φρένα μου. Είμαι καλά!
 Είμαι καλά! Αύριο θα με σταυρώσουν.
Είμαι καλά! Είμαι καλά! Είμαι καλά!
 Είμαι καλά! Κι ας μην έχω πια μυαλό να το σκεφτώ.
Είμαι καλά! Κι ας μην έχω μιλιά να το φωνάξω.
 Είμαι καλά! Κι ας μην έχω χέρι να το γράψω.
 Γι' αυτό το σκάβω. Το σμιλεύω επιτύμβιο,
 σ' αυτό το τρελό Νεκροταφείο,
 πως όλοι οι νεκροί του: "ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΑ!.."».
Μενέλαος Λουντέμης


Μακρόνησος

"Η καθημερινή ζωή των κρατουμένων ήταν αυστηρά στρατιωτική, με βάρβαρη πειθαρχεία. Δηλαδή προσκλητήρια, αναφορές, καψόνια, εγκλεισμός στα πειθαρχεία, ώρες στον ήλιο ή στη βροχή και το κρύο, βασανιστήρια, ξυλοδαρμοί και τέλος, απροσχημάτιστες δολοφονίες, με αποκορύφωμα τη μεγάλη σφαγή στο ΑΕΤΟ, το Φλεβάρη - Μάρτη του 1948. Το συσσίτιο ήταν άθλιο, το νερό ελάχιστο ή και σπάνιο, η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη ουσιαστικά ανύπαρκτη."


Ολοκληρώνεται το μακελειό της Μακρονήσου, που ξεκίνησε στις 29 Φλεβάρη, όταν ο λόχος Ασφαλείας του στρατοπέδου άνοιξε πυρ κατά των φαντάρων που διαμαρτύρονταν για τη βίαιη συμπεριφορά των Αλφαμιτών έναντι των άρρωστων συντρόφων τους.
Η εφημερίδα του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας «Εξόρμηση» κάνει λόγο για «έγκλημα (που) ξεπερνάει σε αγριότητα και τα χιτλερικά εγκλήματα».
Την επόμενη μέρα (1/3) πραγματοποιήθηκε νέο δολοφονικό πογκρόμ, ακόμα πιο φρικιαστικό, πιο εξοντωτικό και πιο ανελέητο από το προηγούμενο: Περιπολικό του Πολεμικού Ναυτικού υπό τον συνταγματάρχη Μπαϊρακτάρη και δεσμοφύλακες της Μακρονήσου βάλλει κατά των κρατουμένων. Κανείς δε γνωρίζει τον ακριβή αριθμό των νεκρών!"


Δεσμώτης Μακρονησιώτης


Ο «Οργανισμός Αναμορφώσεως Μακρονήσου» δεν ήταν έργο κάποιων ακραίων αντιδραστικών. Όλος ο Αστικός πολιτικός κόσμος, αρκετοί παράγοντες του πολιτισμού και σύσσωμη η ηγεσία της επίσημης Εκκλησίας στήριξαν και χειροκρότησαν το εγχείρημα. Από τον «δεξιό» Παναγιώτη Κανελλόπουλο για τον οποίο «ο οργανισμός της Μακρονήσου υπήρξε μια από τας λαμπροτέρας ηθικάς νίκας κατά το διάστημα των τελευταίων ετών»,«τιμημένος τόπος» και «Παρθενώνας του νέου ελληνισμού», ως τον «κεντρώο» Κωνσταντίνο Ρεντή για τον οποίο η Μακρόνησος αποτέλεσε «νήσον ελευθερίας, προόδου και ηθικής και πολιτιστικής αναπλάσεως». Ο Κωνσταντίνος Τσάτσος, ο μετέπειτα Πρόεδρος της Δημοκρατίας (1975 – 1980), έβρισκε σ’ αυτόν τον τόπο εξορίας, ένα «αναρρωτήριο ψυχών», μια «συνέχιση του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού», μια «νέα Εδέμ στα μάτια της ελληνικής Ιστορίας»."


Γιώργος Φαρσακίδης - Μακρόνησος


Διαβάζουμε την πραγματική ιστορία κι αγωνιζόμαστε για έναν ανθρώπινο κόσμο!
Ας γεμίσουμε τα ιστολόγιά μας με αλήθειες! Η γνώση είναι το όπλο μας!

8 σχόλια:

  1. Εξαιρετική η δημοσίευσή σου, με άκρως ενδιαφέρουσες πληροφορίες. Μπράβο.
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για να υπάρχουν σε πολλές μεριές και αυτά τα γεγονότα, τα αληθινά!
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  2. Επειδή ελάχιστοι διαβάζουν πλέον βιβλία, αυτές οι αναρτήσεις είναι χρησιμότατες γι’ αυτούς που θέλουν να μάθουν.
    Είναι στοιχειώδης εθνική υποχρέωση όλων, ιδιαίτερα των νέων να γνωρίζουν. Για να μη μπορεί να βρίσκει ευήκοα ώτα ο Φασισμός, με όποιο πρόσωπο κι αν εμφανίζεται.
    Μεταφέρω κι εδώ, Αλεξάνδρα, το σχόλιό μου στη σχετική ανάρτηση της Μαρίας Κανελλάκη.
    Στα δεκαοχτώ μου, ένας έμπιστος φίλος μού έδωσε κρυφά το «Οδός αβύσσου αριθμός μηδέν» τού Λουντέμη. Με συγκλόνισε. Έκτοτε αναζήτησα και μελέτησα πολλά έντυπα. Και πάντα αναρωτιόμουν: μα είναι δυνατόν;
    Και αγανακτώ ακόμα για τα αίσχη των νικητών τού εμφυλίου. Για το ήθος τους. Για τους δεκάρικους τής φιλοπατρίας τους. Για το θράσος των επιγόνων. Για την αβελτηρία πολλών ψηφοφόρων τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συγκλονιστικά τα βιβλία του Λουντέμη! Τα διάβασα σε μικρή ηλικία κι ακόμα θυμάμαι την οργή που μου προκάλεσαν τα βασανιστήρια...
      Τα πρόσωπα του φασισμού είναι πολλά και, δυστυχώς, τα περισσότερα με μάσκες που αποπροσανατολίζουν...

      Διαγραφή
  3. Το μενού του φασισμού είναι αυτό και το καταπίνουμε αμάσητο γιατί μας βολεύει πάντα να φταίει κάποιος άλλος -οι εβραίοι, οι κομουνιστές, οι μετανάστες, οι...- και γιατί έχουμε τόσο μα τόσο κοντή μνήμη. Ουτε μια γενιά δεν πέρασε καλά-καλά από όλα αυτα τα τραγικά στην πατρίδα μας και στον κόσμο και να που πάλι φουντώνει το φαρμακερο φυτό. Κι έχουμε ευθύνη όλοι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι αυτός ο "άλλος" έρχεται η ώρα πάντα που είναι ο δικός μας άνθρωπος, εμείς οι ίδιοι...

      Διαγραφή
  4. Με συγκλόνισες με τη παρουσίαση σου, δοκίμασα τη Χούντα όταν με συνέλαβαν σαν φοιτήτρια τότε στην Αθήνα,ευτυχώς τη γλίτωσα με βοήθεια από το στρατιωτικό πατέρα μιας συμφοιτήτριας μου. Σε διαβεβαιώ ότι δεν υπάρχει πιο φρικιαστικό πράγμα από το να ακούς τις κραυγές των όσων έδερναν. Σε πιάνει ανατριχίλα σε κάνει να..κατουριέσαι από το τρόμο του αγνώστου ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το να ακούς τις κραυγές αυτών που βασανίζουν, ήταν ένα από τα πολύ δημοφιλή και αποτελεσματικά βασανιστήρια...

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...